Bestellen, leveren en retourneren

Uw aankopen worden met DHL palletzending of pakketzending verzonden. Afhankelijk van de gewenste bezorg- en levermethode zijn er een aantal opties mogelijk.

Levering en verzendkosten airconditioners

  • Airconditioners worden op een pallet met DHL verzonden.
  • De kosten hiervan bedragen € 35,- (NL) en € 65,- (België) en worden automatisch berekend bij uw bestelling.
  • Bestelt u een airconditioner met toebehoren, wordt de gehele bestelling op één pallet verzonden.
  • De levertijd bedraagt 1 werkdag. Voor 16.00 uur besteld, de volgende dag geleverd. Mits op voorraad. In uitzonderlijke gevallen kan dit afwijken. Wij stellen u hiervan tijdig op de hoogte.
  • Zodra de bestelling gereed is om bezorgd te worden, krijgt u hiervan bericht per e-mail. De bezorgtijden zijn ma t/m vrij tussen 8.00 en 18.00 uur. U dient aanwezig te zijn op het afleveradres, helaas kan er geen exacte tijd worden afgesproken.
  • De bestelling wordt geleverd tot aan de deur op de begane grond van uw woning of kantoor.
  • U controleert de bestelling op schade en/of gebreken.
  • Mocht er onverhoopt sprake zijn van schade en/of gebreken, gelieve de bestelling retour te laten nemen.
  • Bij goedbevinden tekent u voor ontvangst.

Levering en verzendkosten airco toebehoren

H&C Systems doet haar uiterste best om uw bestelling zo spoedig mogelijk te leveren. Onze standaard levertijden zijn normaliter als volgt:

  • Airco toebehoren worden als pakket verzonden.
  • De kosten hiervan zijn € 9,95,- (NL) 11,50,- (Belgïe) Maximum gewicht 30kg. De verzendkosten worden automatisch berekend bij uw bestelling.
  • De levertijd bedraagt 1 werkdag. Voor 16.00 uur besteld, de volgende dag geleverd. Mits op voorraad. In uitzonderlijke gevallen kan dit afwijken. Wij stellen u hiervan tijdig op de hoogte.
  • Mocht u niet aanwezig zijn tijdens het bezorgmoment, wordt de bestelling de volgende werkdag opnieuw bij u aangeboden.
     
Retourneren
  • Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 10 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
    Om gebruik te maken van dit recht kunt u telefonisch of via mail contact met ons opnemen.
    U krijgt dan ook via mail van ons een retourlabel die op de pallet geplakt dient te worden.
    U moet zelf zorgen dat u dit kunt printen. In overleg met u word dan een geschikt ophaal moment ingepland.

    Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. U krijgt het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.
    Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

    LET OP!

    Bij ontvangst van uw pallet verzoeken u wij alles goed na te kijken als de DHL bezorger er nog is.
    Bij H&C Systems hechten wij veel waarde aan de verzending en zo te zorgen dat het product onbeschadigd bij u aankomt.
    Controleer goed of de inpak folie niet beschadigd of opengescheurd is. Is dit wel het geval dient u hiervan een foto te maken zodat wij een schade procedure kunnen indienen bij DHL.
    Het kan zijn dat als de folie kapot is dat de doos wellicht ook schade heeft opgelopen.
    Hiervoor dient u ook een foto te maken, wederom voor de claim in te dienen.
    Schade dient binnen 5 werkdagen (dag van leveren telt als dag 1)


    Standaard werkwijze:
    Europlus zendingen worden standaard twee keer aangeboden. Wanneer er bij de eerste afleverpoging een ''adres gesloten'' scan wordt gegeven, zal de zending de volgende werkdag opnieuw worden aangeboden. Wanneer de zending bij de tweede poging niet geleverd kan worden, wordt deze 5 werkdagen opgeslagen bij de terminal in afwachting van afhaling door de ontvanger of een nieuwe instructie, welke kan worden doorgegeven door de verzender. Na het verlopen van dit termijn komt de zending automatisch retour.